maandag 23 december 2013

Sportplein Zeeland

Vrijdag 6 december was ik uitgenodigd voor Sportplein Zeeland. Dit stond in het teken van topsport met een handicap. Naast mij waren er nog 4 andere topsporters uitgenodigd.  Dit waren Mark Aalders, (rolstoel basketballer) Kees jan van de Klooster(zitskier) Tessa Baaijens (dressuur rijdster) Michel de Ruijter (rolstoel hockeyer).

De bijeenkomst vond plaats bij het Cios Goes. We werden hier vriendelijk ontvangen door onder andere Dolf Roks de dagspreker. Hij nam veel zenuwen van mij af waardoor ik mij op mij gemak voelde.

In het gesprek stelde Dolf vragen maar ook de mensen in het publiek konden vragen stellen. Zo was er een vraag wat de definitie is van topsport en of gehandicapten sport daar wel onder viel. Andere vragen waren hoe veel tijd besteed je aan je sport, vind je dat je voldoende begeleiding krijgt,
Helaas kon ik maar ook de andere sporters hier niet altijd een positief antwoord op geven. Zoals financieel is het vrij wel niet te doen zonder sponsors. Ook heb je wanneer je nog werkt medewerking nodig van je werkgever. Helaas heb ik dit niet voldoende kunnen krijgen waardoor ik mijn dienstverband heb op gezegd. Dit kan ik doen omdat ik nu een stipendium  heb.

Na afloop van dit gesprek was er nog gelegenheid om te netwerken. Dit heb ik zeker gedaan. In de planning staat dat ik nog een keer mijn verhaal ga doen op het Cios Dit om het aangepaste wielrennen bekender te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten