dinsdag 12 maart 2013

Centrale training op Papendal


Training op Papendal

datum: Zaterdag 09-03-2013
Weer : De hele dag Regen en koud.        

Het nieuwe fietsseizoen staat weer voor de deur. Zaterdag was dan ook  weer de eerste centrale training van het seizoen op Papendal in Arnhem.

Het was de bedoeling dat we lekker buiten gingen trainen maar helaas het weer zat niet mee het regende  en was erg koud. De trainers hadden dan ook voor de ochtend training een alternatieve binnen training bedacht. We zijn begonnen me een warming up op de spinningfiets. Daarna zijn we oefeningen gaan doen, eerst hebben we oefeningen gedaan op de mat en daarna nog een aantal oefeningen op  een oefenbal. Na deze oefeningen zijn we weer op de  spinningfiets gestapt eerst weer even warm gefietst en daarna hebben we nog ruim een uur verschillende oefeningen gedaan op de spinningfiets.

Na de lunch zijn we wel naar buiten gegaan. Het regende nog wel steeds maar we moesten toch trainen.  We reden met zijn alle naar het plek buiten Papendal  waar we de middag training gingen doen. Eerst  hebben we het rondje verkend en daarna moesten we individueel aan de slag. We moesten eerst na elke bocht aanzetten tot 30 seconde en daarna terug vallen op normaal beentempo. Dit moesten we 2 rondjes doen.  Deze oefening heb ik nog net kunnen doen, ik wilde net met de volgende oefening beginnen toen ik er achter kwam dat mijn linkerachterband plat stond. Dit was echt pech nu moesten we in de regen en de kou een band verwisselen. Na een kwartiertje was mijn achterband,dankzij Timo de trainer, weer hard, maar ik was koud. Ik had  nog één rondje gereden. met 2 x een tempoverhoging van 30seconden om te proberen weer wat warmer te worden, maar helaas het lukte niet meer. Toen maar met Timo  afgesproken om terug naar papendal te gaan een lekker warm te douche.

 
Nadat iedereen terug was op Papendal en zich weer warm had  gedoucht
Hebben we de training geëvalueerd.
Om 16.15 uur konden we weer op huis aan.
De volgende training is 23/24 maart, een heel weekend, op papendal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten