zaterdag 20 april 2013

ridderrennet deel 1


De Ridderrenet  zijn langlauf en biatlon wedstrijden voor mensen met een lichamelijke en of   visuele handicap in Beitenstolen in Noorwegen. 
Afgelopen week ben ik een week gaan langlaufen in Beitostolen in Noorwegen. Zondag 7 april vertrokken met het vliegtuig naar Oslo. Na aankomst in Oslo stond er een man van het leger op ons te wachten die ons naar de bus begeleiden. Na een busreis van 3,5uur waren we aangekomen in Beitostolen.

Om  20:00 gingen we kennis maken met de gids Die je de hele week begeleid. Ik had een hele leuke en goede gids hij hete Stale.

Maandag 

S ochtend heb ik eerst ski's en schoenen gehuurd. Om daarna met Stale  naar het ski parcours te gaan. Het was wel weer even wennen het was alweer 2 jaar geleden dat ik op de latten had gestaan, maar het ging goed en ik heb dan ook samen met mijn Stale 3x  het Rondje van 2km gedaan.

S middags ging het iets minder had veel last van spastme. Heb dan ook smiddags minder geskied. We hebben geoefend op het schieten voor de biatlon.

Dinsdag 

Om 9:30 werd ik opgehaald door Stale om weer naar  het stadion toe gaan om te gaan skiën. We hadden eerst het rondje van 
5 km gedaan. Hier zaten voor mij toch best wel moeilijke afdalingen in, maar samen ging het goed. Na dit rondje hebben we als laatste nog een rondje van 2km gedaan. S middags hebben we de ski's laten staan en hebben we alleen geoefend op het schieten.

Woensdag 

De eerste wedstrijd van de week de biatlon . 

in deze wedstrijd moest ik 3x een rondje van 2km skiën na het eerste rondje en  na het tweede moest je schieten. Het schieten deed ik op geluid omdat ik de schietschijf niet kon zien. . Je krijgt dan een koptelefoon op met een toon. Je moet dan de juiste toon gaan zoeken door heel langzaam met het geweer te bewegen, beide keren had ik 2 raak en 3x mis. Ik deed niet mee om te winnen., ik kan door de spasme in mijn linker been niet hard skiën en zeker niet naar beneden. Dan heb ik extra steun nodig van Stale nodig. Ik kwam als aller laatste over de streep en werd bij de laatste meters aangemoedigd door de soldaten die bij de finish stonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten